Kauppatieteiden tohtori | Apulaisprofessori

Minna Logemann

Minna Logemann on toiminut globaalin yritysviestinnän apulaisprofessorina Baruch korkeakoulussa vuodesta 2017. Hänen tutkimusalueitaan ovat strategiset muutokset, organisaatioviestintä ja virtuaalitiimit globaaleissa organisaatioissa.

Hänen artikkeleitaan on julkaistu seuraavissa julkaisuissa kuten British Journal of Educational Technology, Journal of Asian Pacific Communication, Long Range Planning, Critical Perspectives on International Business ja Journal of Organizational Ethnography, ja kirjan lukuja on julkaistu seuraavissa julkaisuissa Developments in Virtual Learning Environments and the Global Workplace (Hershey, PA: IGI Global) ja Corporate Communication: Transformation of Strategy and Practice through Understanding the Influence of Intangibles, Digital Technologies, Big and Alternative Data, Uncertainty, Demographics (New York: Peter Lang).

Hän valmistui kansainvälisen yritysviestinnän tohtoriksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta Helsingissä vuonna 2014 ja työskenteli siellä Professor of Practice 2014-2017. Baruchin korkeakoulussa hän opettaa perustutkinto- ja jatko-opiskelijoita. Hän on ollut säännöllisesti vierailevana professorina ja luennoitsijana Aalto Executive MBA -ohjelmissa Helsingissä, Singaporessa ja Soulissa vuodesta 2015 lähtien. Ennen akateemiseen tuloaan hän työskenteli yli 20 vuoden ajan liike-elämässä Suomessa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa.

Minna aloitti tohtoriopinnot työskennellessään viestintä- ja sijoittajasuhteiden johtajana monikansallisessa KONE Oyj:ssä. Hänen liiketoimintakokemuksensa kattaa julkiset ja yksityiset teollisuusyritykset sekä PR- ja mainostoimistot; hän on vastannut yritysviestinnästä, markkinointiviestinnästä, sijoittajasuhteista, mediasuhteista, sisäisestä viestinnästä, kriisinhallinnasta ja yritysvastuusta.

Virtuaalitiimien kehittäminen

Minnan artikkeleita on julkaistu seuraavissa julkaisuissa kuten:

  • British Journal of Educational Technology,
  • Journal of Asian Pacific Communication,
  • Long Range Planning,
  • Critical Perspectives on International Business
  • Journal of Organizational Ethnography

Hän kirjan lukuja on julkaistu seuraavissa julkaisuissa:

  • Developments in Virtual Learning Environments and the Global Workplace (Hershey, PA: IGI Global)
  • Corporate Communication: Transformation of Strategy and Practice through Understanding the Influence of Intangibles, Digital Technologies, Big and Alternative Data, Uncertainty, Demographics (New York: Peter Lang)

Hänen liiketoimintakokemuksensa kattaa julkiset ja yksityiset teollisuusyritykset sekä PR- ja mainostoimistot; hän on vastannut yritysviestinnästä, markkinointiviestinnästä, sijoittajasuhteista, mediasuhteista, sisäisestä viestinnästä, kriisinhallinnasta ja yritysvastuusta.